ART_Harumi♥Gallery

~Today's collage picture~

スポンサーサイト


【Postcards of today_17】北海道庁旧本庁舎(赤れんが庁舎) Former Hokkaido Government Office Building

北海道庁旧本庁舎は、1888年にアメリカ風
ネオ・バロック様式で建てられました。
「赤れんが」の愛称で、札幌市民に親しまれています。

正面にある花壇には、
チューリップが咲いていました。


国指定重要文化財

Former Hokkaido Government Office Building,
the wind America in 1888 was built in neo-baroque style.
Nicknamed "red brick",
has been familiar to citizens of Sapporo.

The flower bed in front, tulips were in bloom.


Nationally designated important cultural properties

Post_17


関連記事

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://i3museum.blog50.fc2.com/tb.php/372-c177f00b
まとめtyaiました【【Postcards of today_17】北海道庁旧本庁舎(赤れんが庁舎) Former Hokkaido Government Office Building】
北海道庁旧本庁舎は、1888年にアメリカ風ネオ・バロック様式で建てられました。「赤れんが」の愛称で、札幌市民に親しまれています。正面にある花壇には、チューリップが咲いていました。国指定重要文化財Former Hokkaido Government Office Building, the wind America i...
