ART_Harumi♥Gallery

~Today's collage picture~

スポンサーサイト


北海道知事公館 Hokkaido Governor's Official Residence

5月下旬、晴天となったこの日。
知事公館の庭園を散策してきました。
太陽の光が木々を照らし、
新緑がとても美しく、
庭園は生き生きとしていました。
私はこの季節の緑も大好きです。

北海道知事公館とは…
1936年、三井合名会社の別邸として建てられました。
1953年、知事公館として使用しています。
国登録有形文化財

In late May, This day was sunny.
has been exploring the gardens of the governor diplomatic missions.
the sun were to shine the trees,
Verdure is very beautiful,
The garden was full of energy.
I also love green this season.

Hokkaido Governor's Official Residence…
1936, the villa was built as a partnership company of Mitsui.
1953, has been used as a Governor's Official Residence.
Country registered tangible cultural property.

北海道知事公館1
 ▲建物の表側も庭園になっています。
  The garden also has become the front of the building.

北海道知事公館2
 ▲正面入り口の上には、かわいい窓があります。
  On top of the main entrance, there is a cute window.

北海道知事公館3
 ▲建物の裏側には広い庭園があります。
  On the back of the building has a large garden.

北海道知事公館4
 ▲裏庭にあるこの不思議な石は、
  彫刻家 安田侃氏の作品「意心帰(1990~91年)」です。
  すべすべとしたこの作品。触ってみたくなります。

  This mysterious stone in the backyard,
  "ISHINKI (1990-91)" is a sculptor Kan Yasuda's work.
  I would want to touch on this work.

  【HP】彫刻家 安田侃 Kan Yasuda sculptor

北海道知事公館5
 ▲裏庭にあるホオノキです。
  迫力ある花を咲かせているこの木、初めて見ました。

  Magnolia obovata is in the backyard.
  This tree has flowers powerful, saw for the first time.


関連記事

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://i3museum.blog50.fc2.com/tb.php/377-639f99dd
まとめtyaiました【北海道知事公館 Hokkaido Governor
5月下旬、晴天となったこの日。知事公館の庭園を散策してきました。太陽の光が木々を照らし、新緑がとても美しく、庭園は生き生きとしていました。私はこの季節の緑も大好きです。北海道知事公館とは…1936年、三井合名会社の別邸として建てられました。1953年、知事公館?...
